Kjøpsbetingelser
NB! Vi sender kun til Norge. Du kan ikke bestille i nettbutikken om du bor i et annet land.
Vår kontaktinformasjon som selger
Firmanavn: Norway Marine Supply AS
Kontaktadresse: Åsbieveien 11, 4848 Arendal
E-post: salg@maritim.no
Telefonnummer: 37 00 03 70 Organisasjonsnummer: 934 608 143
Priser
Prisene, som er oppgitt i nettbutikken, inkluderer merverdiavgift. Vi tar forbehold om prisfeil i nettbutikken. Opplysninger om den totale kjøpesummen inkludert alle avgifter og leveringskostnader som frakt, porto og eventuelle gebyrer samt spesifisering av disse i totalprisen vises i bestillingen før du gjennomfører kjøpet.
Betaling
Vi kan kreve betaling for varen ved tidspunktet for bestilling. Alle våre transaksjoner foregår i norske kroner. Dersom kjøperen bruker kredittkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestillingen.
Levering
Levering av varen fra selgeren til kjøperen skjer på den måte og til det sted som er angitt i bestillingsløsningen i nettbutikken. Hvis ikke leveringstidspunkt fremgår av bestillingsløsningen, skal selgeren levere varen til kjøper innen rimelig tid. For varer som spesialbestilles vil rimelig tid kunne være langt lengre.
Risikoen for varen
Risikoen for varen går over på kjøperen når tingen er overtatt av kjøperen i henhold til avtalen. Hvis leveringstiden er kommet og kjøperen unnlater å overta en vare som er stilt til hans eller hennes rådighet etter avtalen, har kjøperen likevel risikoen for tap eller skade som skyldes egenskaper ved varen selv.
Angrerett
Kjøperen kan angre kjøpet av varen etter angrerettslovens bestemmelser. Angrerett innebærer at kjøperen uten grunn kan returnere varen til selgeren selv om det ikke er noen mangel ved den og selv om den ikke er levert. Kjøperen må gi selger melding om bruk av angreretten innen 14 dager etter at varen, de foreskrevne opplysninger om angreretten og angrerettsskjema er mottatt. Mottar kjøperen angreskjema og de nødvendige opplysningene på et senere tidspunkt enn ved levering av varen, begynner angrefristen å løpe fra den dagen kjøperen mottar angrerettsskjema og opplysningene. Angreretten utvides til 12 måneder etter utløpet av den opprinnelige fristen dersom forbrukeren ikke har mottatt opplysning om at det foreligger angrerett og standardisert angreskjema. Tilsvarende gjelder ved manglende opplysning om vilkår, tidsfrister og fremgangsmåte for å benytte seg av angreretten. Sørger den næringsdrivende for å gi opplysningene i løpet av disse 12 månedene, utløper angrefristen likevel 100 dager etter den dagen kjøperen mottok opplysningene, jf. angrettloven § 21 jf. § 8 førte ledd bokstav H.
Meldingen fra kjøper til selger om bruk av angreretten bør av bevishensyn være skriftlig (angrerettsskjema, e-post, telefaks eller brev), og den må inneholde opplysninger om hvordan kjøperen vil returnere varen til selgeren.
Ved bruk av angreretten må varen leveres tilbake til selgeren innen rimelig tid. Selgeren er forpliktet til å tilbakebetale hele kjøpesummen til kjøperen innen 14 dager fra den dag selgeren mottar varen eller henteseddel eller varen er stilt til selgerens rådighet. Kunden er selv ansvarlig for å dekke returkostnadene. Kjøperen kan undersøke produktet før han eller hun angrer på kjøpet. Varen må likevel kunne leveres tilbake til selgeren i tilnærmet samme stand og mengde som den var i da kjøperen mottok den. Kjøperen bør sende varen tilbake til selgeren i originalemballasjen hvis dette er mulig. Kjøperen kan ikke angre på kjøp av varer som forringes raskt, varer som etter sin art ikke kan tilbakeleveres, eller på lyd- og bildeopptak (herunder CDer, DVDer) eller datamaskinprogrammer hvor forseglingen er brutt.
Garanti
Garanti som gis av selgeren eller produsenten, gir kjøperen rettigheter i tillegg til de rettighetene kjøperen allerede har etter ufravikelig lovgivning. En garanti innebærer dermed ingen begrensninger i kjøperens rett til reklamasjon og krav ved forsinkelse eller mangler. I følge norsk lov er reklamasjonsretten satt til 2 år og 5 år for produkter som er ment å vare vesentlig lengre enn 2 år.
Sendinger til Svalbard og Jan Mayen
Sendinger til Svalbard og Jan Mayen er har mva-fritak. I nettbutikken vil handlekurven og ordrebekreftelsen vise ordresum inkludert mva, vi refunderer mva-beløp når vi sender. Denne refunderingen vil typisk ta 3-5 virkedager før den er synlig i nettbanken.