Evolution autopiloten føler kontinuerlig på kreftene som påvirker båten og beregner fortløpende hvordan den kan holde båten på riktig kurs. Resultatet gir deg en presis og stødig styring, uansett hastighet og værforhold.
Denne autopiloten er myntet på mindre seilbåter hvor drivenheten blir montert direkte på rorkult.
Kalibreringsfri!
Laget for å gi utrolig enkel montering helt uten behov for oppkjøring og kalibrering! Du sparer både tid og problemer... Etter installasjon av Evolution slår du den på og går gjennom noen enkle oppsett og så er du klar - enkelt og greit. "Hemmeligheten" ligger i den nye EV sensor- og computerpakken. Så snart du begynner å bruke den vil den begynne å lære hvordan den best styrer din båt, uten at du behøver å endre innstilinger manuelt.
Evolution AI™
Den nye piloten er et resultat av Raymarines 30 årige autopiloterfaring, forskning og utviklingsavdeling til FLIR System og avansert styringsteknologi fra flyindustrien. Evolution AI™ kommer med teknologi som løfter autopilotene og styringsnøyaktigheten opp på et helt nytt nivå. Evolution AI™ står for et inovativt gjennombrudd som gir en autopilot som hele tiden føler, beregner og tilpasser seg forholdene for å gi maksimal ytelse og nøyaktighet. Så - uansett fart og sjøforhold vil piloten holde seg stødig på kurs.
Hvorfor Evolution…
Automagic™
• Ikke behov for tidkrevende oppkjøring og kalibrering.
• Ikke behov for kalibrering av kompasset
• Plug and play tilkobling
Enkel installasjon
• Kan plasseres nær sagt over alt, uten de begrensninger du har med tradisjonell
autopilot
• EV sensoren kan plasseres både inne og ute
• Kan installeres enten opp eller ned og utenfor senterlinjen til båten
Flyteknologi
9-akse bevegelsessensor som gir nøyaktig informasjon om kurs, rotasjon, rull og stamp.
Sparer drivstoff.
Nøyaktigheten til Evolution gjør at du vil holde en mer stabil kurs som gjør at du både
kommer raskere frem og sparer drivstoff.
Styremodus:
Regatta, turmodus, og cruising-modus.
Et EV-100 system består av EV-1 sensor, ACU-100 koblingsboks, SeaTalkng kabelsett, drivenhet og betjeningsenhet.
Maksimal båtvekt | 6000 kg |
Båttype | Seil |
Drivenhet | Rorkultmontert |
I esken:
Beskrivelse: For seilbåt med rorkult: EV-1 sensor, p70, ACU-100 og tiller drive.
EV1/EV2 spesifikasjoner:
Dimensjoner | Diameter: 140 mm Dybde (Inkuldert montering): 35 mm Dybde (Inkludert veggbrakett): 95 mm |
Nominell spenning | 12 V (powered by SeaTalkng system) |
Spenningsområde | 10.8 V to 15.6 V dc |
Strømforbruk (Fra SteaTalkNg) | 30 mA |
SeaTalkng LEN (Load Equivalency Number) | 1 |
Sensorer | 3-axis digital accelerometer | 3-axis digital compass | 3-axis gyro digital angular rate sensor |
Data connections | SeaTalkng | NMEA 2000 DeviceNet (EV-2 only) |
Temperaturområder (Bruk) | -20ºC to +55ºC |
Vanntett | IPX6 |
Vekt | 0.29 kg |
ACU spesifikasjoner:
Nominell spenning | 12 Volt |
Spenningsområde | 10.8 V to 15.6 V dc |
Strømtrekk drivenhet | Maks kontinuerlig trekk 7A |
Strømtrekk clutch | Ingen clutch |
Tilkoblinger | Rorvinkelgiver, Strøm, Drivenhet, Jording |
Strømforbruk (Standby) | 300 mA (12 V) |
Strømforbruk (Standby) SeatalkNg | Ingen power supply to SeaTalkng |
SeaTalkng LEN (Load Equivalency Number) | 1 |
SeaTalkng power ut | No power supply to SeaTalkng |
Datatilkoblinger | SeaTalkng |
Temperaturområder (Bruk) | -20ºC to +55ºC |
Vanntett | Connector panel - IPX2, Drive electronics - IPX6 |
Vekt | 0.6 kg |