Betingelser
Kjøpsbetingelser
(Gjelder ordre på maritim.no, som sendes fra Arendal)
Priser: (Gjelder både på maritim.no eller i våre butikker)
Alle priser (unntatt bøker) er inklusive 25% merverdiavgift. Vi tar forbehold om prisendringer som skyldes endringer i valutakurser, endringer i lovpålagte avgifter eller vesentlige prisendringer fra våre leverandører. Vi tar også forbehold om evt. feiltrykk av priser.
Forsendelse:
Vanlige forsendelser er med PostNord eller Posten, du kan selv velge forsendelsesmåte i kassen. Større forsendelser sendes med PostNord, dersom ikke annet avtales. Du kan mot tilleggskostnad også velge bedriftspakke ”dør-dør” og bedriftspakke ”ekspress over natt”. (Kan kun sendes til bedrifter som har åpent innenfor vanlig arbeidstid.)
Dersom du ikke gir annen beskjed benytter vi servicepakke til private og bedriftspakke til bedrifter.
Leveringstid:
Maritim har det meste på lager, og komplette forsendelser sender vi innen 1 arbeidsdag fra vårt lager i Arendal. Vi prøver å levere mest
mulig komplett, slik at det blir billigst mulig for deg. Vanligvis vil det ta 2-4 dager, litt avhengig av hvor i landet du bor, fra
du bestiller til du mottar varene. Men i enkelte tilfeller må vi vente på bestilte varer fra våre leverandører. Du ser allerede ved bestilling om noe ikke er på lager og må bestilles.
Restordre:
Restordre sendes fraktfritt. Restordre på beløp under 500 Kr slettes, noe du eventuelt vil få melding om pr. epost. Vi
noterer ikke rest på hasteordre.
Betalingsbetingelser ved ordre registrert på maritim.no
Vi bruker SVEA som betalingsløsning i nettbutikken. Her kan du velge mellom å betale med kort, Vipps eller få faktura. Velger du faktura kan denne også deles opp hvis dette er ønskelig.
Betalingsbetingelser ved ordre registrert via telefon, epost eller chat:
Varene sendes i oppkrav eller mot forskuddsbetaling etter avtale. Vipps er også et betalingsalternativ for forskuddsbetaling. Vi har også mulighet til å sende den en link på sms som tar deg til SVEA sin betalingssløsning via nettbank. Kredittsalg kan avtales forutsatt godkjent,kredittvurdering. Ta kontakt med våre salgskonsulenter på tlf 37000370 eller epost salg@maritim.no så finner vi den løsningen som passer deg best.
Produktspesifikasjoner:
Vi gjør vårt beste for at alle oppgitte spesifikasjoner skal stemme. Vi opplever likevel at varer endres av produsenten,
eller at vi må skifte leverandør. Vi tar derfor et forbehold når det gjelder spesifikasjonene, men ved feil eller endring har du full bytterett uten noen omkostninger for deg. Vi må ta forbehold om evt. trykkfeil i katalogen.
Skade ved transport:
Vi tar ansvaret for at varene kommer frem til deg i god stand. Dersom emballasjen er skadet må du kontrollere
forsendingens innhold før du aksepterer levering. Gjør deretter merknad på fraktbrevet eller på Postens skjema, og
meld skaden til oss. Vi sender deg nye varer kostnadsfritt, og vi ordner med videre oppfølging overfor Posten eller transportøren.
Reklamasjon:
Dersom du mottar en vare som ikke fungerer etter hensikten, eller som er defekt har du full returrett. Retten til
reklamasjon følger kjøpslovens frister. Ved reklamasjon dekker vi alle dine fraktutlegg. Vi ønsker fornøyde kunder - så ikke nøl med å gi oss beskjed dersom du ønsker å reklamere på en vare.
Bytting:
Dersom du ønsker å bytte varer du ikke har bruk for, så kan vi også ordne dette. Bytting forutsetter at varen tilbakeleveres i fullgod stand og i original emballasje, og at du har kontaktet oss på forhånd for godkjenning.
Angrefrist:
Du har alltid 14 dagers angrefrist ved kjøp på postordre. Kjøper må dekke returporto, og vil få full refusjon for
returnerte varer. Dette forutsetter at varene returneres i fullgod stand og i original emballasje. Oppgi ditt
kontonummer så får du utbetalt beløpet omgående.
Pakker som ikke hentes:
Dersom du velger å ikke hente ut pakken må du gi oss melding, samt sørge for å betale returporto. Pakker som
kommer i retur uavhentet uten beskjed påfører deg kostnader i form av porto og returgebyr. Gebyr kr.150,-
Retur må ikke sendes i oppkrav:
Ekstrakostnader som følger av dette faktureres deg sammen med et behandlingsgebyr - eventuelt velger vi å la pakken gå i retur til deg. Større varer som returneres med bil/båt må ikke sendes med ”mottaker betaler frakt” uten etter avtale med oss. Vi har egne frakt- avtaler vi ønsker å benytte, og sørger for at Bring tar hånd om pakken, dersom du gir oss bedskjed.
Tomt på lager:
Dersom vi er tomme for en vare, vil vi der det er mulig levere et tilsvarende produkt. Dersom du ikke ønsker
erstatningsvaren kan du returnere denne til oss. I slike tilfeller vil Maritim refundere varens kostnad og alle dine
fraktutlegg. Dersom vi sender varer med annen pris enn det som er oppgitt i katalogen har du full returrett på varen, og du får refusjon for både vare og fraktutlegg.
Hjelp oss å bli bedre til å hjelpe deg:
Vi skal gjøre vårt beste for deg slik at du blir fornøyd med oss. Hvis du vil, kan du hjelpe oss med dette, og unngå noen av de tingene som vi av erfaring vet fører til forsinkelser og misforståelser:
Bestill alt på en gang:
Det er mye enklere for oss når du bestiller alt på en gang, i stedet for å ringe flere ganger og legge til nye varer på
ordren. Hver gang en ordre endres må vi stoppe den i systemet, og begynne plukking/pakking på nytt. Dette fører
alltid til forsinkelse av din ordre. Dersom du må endre gjør vi selvsagt det vi kan for at ordren skal gå raskt og feilfritt
gjennom systemet.
Benytt kø-systemet på telefonen:
I sesongen har vi stor pågang, og til tider kø på telefonen. Dersom vi ikke svarer med en gang, så vent 2-3 minutter
før du legger på - vi skal passe på at ventemusikken lar seg høre. Hvis vi ikke har svart innen et par minutter legger du på og ringer tilbake senere. Vi har mest trafikk på formiddager tidlig i uken.
Når vi skal ringe deg tilbake:
Hvis vi ikke har kapasitet til å ta telefonen når du ringer kan du be oss om å ringe deg tilbake.
Leveringstid:
Vi vil av og til gå tom for enkelte artikler. Da hender det at vi venter litt på inngående varer før ordren din går av sted. Derfor... ikke vent med å bestille til det haster - selv om vi som oftest er raske, må du likevel beregne litt tid for levering.
Kundenummer:
Ditt kundenummer står på adresseetiketten bak på denne katalogen, samt på alle fakturaer og tilbud fra oss. Det enkleste for oss er at du oppgir ditt kundenummer ved alle henvendelser. Vi kan selvsagt finne deg på navn - men med over 40.000 kunder er det ofte at mange kunder heter det samme, og misforståelser kan oppstå som følge av dette. Det hender også at vi registrerer kunder to ganger fordi vi har skrevet navnet feil første gang - med kundenummeret klart er feilmuligheten liten.
Still krav:
Våre salgsmedarbeidere er motivert for å hjelpe deg, og vi strekker oss så langt vi kan. Dersom vi har gjort en feil, er
vi veldig opptatt av å gjøre opp for oss, slik at du blir fornøyd. Vær konkret så ordner vi opp.
Hvem har du snakket med?
Noter deg navnet! Dersom du gjør avtaler med oss på telefon om returer, priser eller hva som helst annet, så skal våre medarbeidere oppgi sitt navn som referanse. Hvis ikke, be om navnet slik at vi lett kan finne tilbake til den du har snakket med dersom du har behov for å få kontakt med samme person senere.
Til tjeneste....
Vi har som ambisjon å være et sted for hjelp og service, ikke bare salg. Trenger du reservedeler ”posterestante” i
ferien kan vi hjelpe deg. Er du på Sørlandet i ferien og trenger rask hjelp med rep. av koke- eller varmeapparater
så jobber vi alt vi kan for å hjelpe deg slik at ferien din kan fortsette. Står båten på slipp, og du trenger noe sendt med
post i en fart - så ordner vi det også. Vi er sikre på at fornøyde kunder er den beste markedsføring - så gi oss
sjansen til å hjelpe deg.