Skip to main content
Til toppen

Retur og bytte

Hvordan returnerer/bytter jeg en vare kjøpt på maritim.no eller i en av våre fysiske butikker?

Retur i butikker

Vi tilbyr 14 dagers returrett i våre butikker*

For at vi skal kunne ta imot en retur, må varen kunne selges som ny. 

  • Produktet må være ubrukt og emballasjen må være 100%
  • Det samme gjelder eventuelle tilleggsprodukter, brukermanualer etc. som fulgte med produktet

Du kan returnere til i din lokale Maritim-butikk uavhengig om produktet er kjøpt i vår nettbutikk eller i en av våre andre fysiske butikker. Kvittering må fremvises. Du kan også returnere din vare til nettbutikken i Arendal, vær obs på at du må dekke returfrakt selv. Hvis du returnerer i en annen butikk enn der varen er kjøpt får du tilgodelapp. 

*Gjelder ikke: Kappvarer, løsvekt, bestillingsvarer, demovarer eller outletvarer. 

Retur når kjøpet er gjort i vår nettbutikk - maritim.no

Du har 14 dagers angrerett på kjøp foretatt på maritim.no. Før du sender varer tilbake til oss må du fylle ut returskjema som beskriver hva du skal returnere.

Her finner du returskjemar: Returskjema

Skriv ut returseddel herfra: Returseddel

På varer som returneres i.h.t. angrerett så får du som kunde tilbakeført det du betalte for varen + frakt. Du må selv dekke returfrakt. Vær obs på at 14 dagers angrerett gjelder for kjøpesum over 300,-

OBS! Ved retur av varer ikke teip eller skriv rett på originalemballasjen! Pakk varen forsvarlig inn, husk at vi må selge varen som ny.  Ved retur og bytte er du ansvarlig for varen. Når du skal bytte en vare skal varen være ubrukt og originalemballasjen være uskadd. Husk at pakker som sendes i post kan få tøff behandling. Varer som er spesialtilpasset eller kappet på ønsket lengde det være seg tauverk, fenderlister osv. kan ikke byttes/angres.

Kortbetaling/vipps
SVEA vil refundere deg beløpet tilbake til benyttet kort. 

Svea faktura/delbetaling

Vi krediterer fakturaen du har mottatt når vi mottar returforsendelsen. Har du brukt vår returseddel for retur så trekker vi fra fraktsum 1 vei når vi krediterer.
OBS: Sjekk at faktura ikke forfaller før vi mottar retur. Ta kontakt med oss på salg@maritim.no så kan vi utsette forfallsdato. 

Min side